Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Wednesday, October 31, 2012

~~ RABU YANG MENDUNG ~~



Camat pagi friends out there. Haahh.. mesti terkejut kan cos early2 camnie dah blogging kan. Hahaha. Bukan aper, since suma keje umah except for cooking dah siap so aku amik this opportunity to blog in lah. Hari nie, planning menu kat dapor is tumis sadin. Paham2 ajer lah, kalau dah masak simple2 mcm nie, sebab nyer is Penyakit MALAS dah melanda diri. Kekekeke. Bosan tau kalau hari2 kene masak lauk cos aku nie memang suka masak tapi Im  more into cooking delicacies yg best2 sikit lah mcm Spaghetti Carbonara ke, Spaghetti Aglio Olio ke, Bubur ChaCha ke, Pudding ke...... Bila bab lauk2 biasa nie, adooiiii lemau uuuuuuu. But wat to do, bila FIL ader kat sini, mesti nak masakkan dia lauk2 yang biasa. Takkan nak suruh dia mkn Spaghetti pulak kan.... Sedangkan my own dad yg baru 62 tak brapa suka mknan mcm tu, aper lagi my FIL yg dah over 70s. Keh keh keh. 

As of today, hubby baru jer few days on leave. Syok lah dia hehehe sbb almaklum namanyer cuti kan, so rileks memanjang lah. Alangkah bahagia nyer kalau aku pon leh cuti gak kan. Hehehe. Dlm mimpi jer lah tu :P. 

Anyway, budak Qis nie, mcm biasa pagi2 dah awake. Dah sarapan nasik lemak tadi tu. Bukan main selera tgk dia mkn. Padahal nasik lemak kosong gitu jer. Sebab dia tak suka mkn ayam. Walaupun dia mintak ayam, nanti lepas kunyah2 baper kali, sure dia kluarkan balik. Hahahah - just to chew to get the chicken nyer taste. Once dia dah abis mkn, aku mandikan dia and mcm selalu jgk, sure dia mintak brush teeth. Good kan budak lom 2 tahun dah mintak brush teeth. Hehehe. Sbb dia nak main2 dlm bilik air.

Bila dah siap pakai baju, dgn pantas dia ckp "Mummy, waaaaahhhh cantik" (sambil dia tgk baju dia). Hehehe. Padahal baju yang dia pakai tu baju biasa utk kat umah jer. Bukan lawa mana poooonnnnn..... And as a mom kan (yg selalu on standby 24hrs), aku layankan ajer lah. Hehehe. Budak gini, bila kita layankan ajer, drg suka. Kalau buat derk, confirm terjerit2 dia panggil - mcm bila si Qis nie panggil2 hubby.. hehehe.

Ok enuff babbling abt budak kecik nie n wats going on at home. Smlm a fren of mine kat SG watsapp me... dia mintak pandangan. This is her concern. "WHAT SHUD WE DO KALAU KITA TAU ABT THE HUSB OF OUR OWN FREN YG MAIN KAYU TIGA. SHUD WE TELL THE WIFE OR WAT"

Hehehe, hot topic kan tu. So aku advicekan dia lah, TO STAY OUT OF THAT PROBLEM. Sebab aper, walau mcm mana kita close ngan our own fren pon, bila bab hal2 umahtangga nie better jgn masok campor. Bukan aper, memang niat kita untuk perbetolkan keadaan. Tapi dari niat yg baik tu, org lain yang going thru dat shit will get it in a different way. Kalau sekira nyer terjadi satu penceraian dlm perkahwinan dorang, sikit sebanyak kita jgk yg disalahkan. So dari terjadi mcm tu, better jgn masok campor. Tu yang aku advice kat kawan aku lah kan. Aper kata u'olls?? What do u all think? Cuba kasi pandangan sikit whether agree w me or not. Kadang2 bila jadi mcm tu, kita mcm jadi serba salah kan. Nak bagitau ke, tak nak bagitau ke... bagitau salah tak bagitau pon salah. Jom kita bertukar2 pandangan. 

Oklah, now time utk aku masak dulu.. nanti aku post gambar lauk simple tu yer... walaupun tak menyelerakan hehehehe. 

Bye for now... Ta Ta.....


0 comments: