Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Wednesday, October 24, 2012

~~ PUASA SUNAT ARAFAH ~~



Alhamdulillah, yesterday I managed to puasa sunat and jika dizinkan Allah taala, today dpt lah lagi, Insyaallah esok juga... PUASA SUNAT ARAFAH. Bila lagi nak rebut peluang mcm nie kan. Dlm dunia masing2 berpusu2 nak kumpul harta dunia, akhirat pon kene juga lah. Kang senang didunia, susah di akhirat pon payah sbb disitu lah yang kekal selamanyer.  

Lagi 2 hari, kita dah nak sambut Hari Raya AidilAdha. Buat yang sedang mengerjakan haji atau ader keluarga yang sedang berada di Mekah, doa dari ku untuk semua agar sihat dan dpt mengerjakan dan mendapat haji yang mabrur, Insyaallah - Aamiin.

Ok, nak citer sikit jer lah pasal smlm. Smlm, aku masak mee kari. Alhamdulillah dpt masak in time utk hubby bawak gi keje utk dia berbuka. Si budak kecik nie, sungguh berselera dia mkn mee tu. Siap mkn sampai 2 mangkok ah. Nak kata gagah pon tidak.. kekekeke. Aku berbuka sorang2 lah since dlm umah masa tu cuma aku sorang jer yg posa. Anak2 nie kalau bab2 posa sunat nie memang liat kalau disuruh. Semalam tu satu hari aku tak terasa lapar ataupun haus pon padahal masa sahur tu, aku cuma mkn roti sapu w peanut n jam 2 keping and a cup of Vico. But syukur lah, kesihatan pon ok.

Hari nie pulak, aku ingat nak mkn roti jer jugak masa sahur tu, tapi memandangkan lauk kari dari mee kari smlm tu masih ader dan masih boleh dimkn(sbb aku dah panaskan berkali2 b4 masok tido), so aku pon decide "Alah..mkn nasik jer lah and since hubby pon nak mkn nasik."

With a small amount of rice kat plate tu and a cup of plain water, dgn pantas aku mkn ubat skali sbb nak uruskan anak2 nak pegi skolah. Menu for today pulak, nasik grg(untuk yang nak mkn nasik grg), sop sayur(untuk budak kecik Qis nie) and papedom. Aku nie even now nie kan, masih terpikir sama ada nak buka nasik grg tu ke atau nak buat burger jer nanti. Tekak nie terasa nak mkn burger jer sbb bila dah buka nasik, perut aku nie selalu cramp semacam jer. Kang nak solat, perut jadi sakit. Rasa2 mcm burger lah jawabnyer utk buka nanti kan... hehehehe.

Since aku rasa2 mcm besar kemungkinan aku cuma boleh update either hari sabtu atau hari ahad atau mungkin hari isnin depan, aku kasitau sikit lah ek plan utk besok. Insyaallah kalau diberi kesihatan, besok aku nak masak lauk2 raya. Almaklum.. kan nak raya...!!! Lodeh, sambal goreng, ayam masak merah dan nasik empet will be the dish for tomorrow. Confirm penatnyer mcm time nak Raya Aidilfitri lepas lah... Aper tak yer, sorang2 buat suma... dari ke kopek bawang sampai lah ke kemas dapor. SORANG2 TAU BEB.... BIONIC WOMAN PON BOLEH PANCIT TAU. (kalau sempat, aku amik gambar2 n post kat sini bila kita bertemu lagi disini.)

K lah, sekian utk hari nie, insyaallah ader kesempatan wkend nanti aku post lagi k. 

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA BUAT SEMUA.....



0 comments: