Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Friday, October 12, 2012

~~ SPECIAL DISH ~~

Haahh... today aku blog in lambat sikit.. time now dah kul 8mlm. Sbb nyer siang tadi bz sikit ah... bz jadi bodyguard pd budak kecik Qistina nie. Dia sekarang, Ya Allah.... memang Allah saja yg tau .... tak tau diam. Baik mkn ke main ke baca buku ke.. sure mesti nak jln sana jln sini, lompat sana lompat sini, panjat sana panjat sini. Baru jer tadi nie, padahal tengah mkn tau... ader ke dia nak panjat sofa dari blakang sofa tu. Adooiiii anak... anak...... Grill yg pintu tu pon dia dah panjat. So setakat nie, dia dah panjat tangga, panjat sofa, panjat katil kat bilik blakang tu, panjat grill.... kalau bab lompat2 nie, kat sofa dia dah lompat2, kat pampers baru yg lom bukak tu pon dia dah lompat2, atas bear dia pon dia dah lompat gak... sikit ari tu dia nak lompat kat Orion. But lucky aku nampak ah.. kalau tak, sure dah arwah si Orion tu. 
Ok today, aku masak special sikit lah.... MEE KARI.. hehehe. Mcm lah bagus sgt ek.. Org lain tu dah masak lagi yang pengsi2.. kekeke... Aku baru jer testing mee tu... so alhamdulillah.. it turned out really well. Hehehe.... Aku bawakkan bekal utk hubby.... Kul 3 gitu, aku dpt kol dari hubby kat workplace.  The conversation:
Hubby: Bie, aaaaaahhh aper nie... aahhhhh.. jap2 (dgr dia ckp2 ngan kawan dia pasal stock market, lepas tu dia sambung lagi), ahhh aper nie.... aper ek abg nak ckp.. lupa lak...
Aku: Lerr aper nie, kol org lepas tu lupa pulak. Ntah aper2 jer. 
Hubby: Laa rilek ah.. Ouuhh aaahhh nie.. abg nak ckp.. pasal mee kari abie masak tadi tu...
(Aku sampok)
Aku: Hah naper?? Tak jadi ek bang. Tak sedap ek.. Ader yg nak kene improve lah tu. Maybe cair sgt agaknyer.
Hubby: Mee Kari abie buat tu first time buat kan.... tapi kan... MEMANG POWER AH...!!! SEDAP BIE!!! Memang abie leh masak mee kari tu. Boleh ah kalau nak buat catering, abie memang leh masak. Abang mkn tadi habis licin ah.. tak pelawa member2 ofis pon sbb sedap sgt.
Aku: Ouhh ye ke!! (tersipu2 kat umah) Hehehe.. ingatkan tak jadi mee kari tu.. Sbb kat Singapore mana ader mee kari sey. Boleh ah.. abie nak start buat catering dari umah. Start frm small lah.. sbb sorang2 masak per. 
Hubby: Boleh boleh.. memang abie ader tokoh utk masak for catering purpose. Nanti abang pomotkan lah k kalau ader member2 nak catering. 
Aku: Boleh lah. Dpt abie tambahkan duit poket sendiri kan. Nak kuar keje dah takleh dan memang takleh kalau kat sini. So buat mcm nie jer... Confirm org mkn mesti muai sey. 
Hubby: Ha'ah.. Wahh dah ader 2 dish yg dpt compliment nie... Spaghetti Aglio Olio and Mee Kari. Kita go serious in this type of catering biz lah ek.
Aku: Boleh...Set.... hehehehe... 
Hubby: K lah abang ader keje.. bye sayang...
Aku: Alright ... bye darling.....
Hahaha.. tu lah conver tadi aku ngan hubby aku. Buat suspen jer dia. Ingatkan tak sedap. Sebab memang all these while aper yg aku masak tak penah dia nak comment tak sedap. Aku masak main campak2 gitu jer pon dia kata sedap. Tapi all those dishes tu memang dah selalu masak lah kan. Yang mee kari nie first time. Aamiin... Aamiin...... hehehe
Ouhh nak gambar mee kari tu ek.. K k... aku upload k....

 
Yang cili tu terpulang pd masing2 lah kan nak pakai cili merah biasa atau cili padi. Macam aku nie, kat umah memang tak simpan cili merah biasa. Kalau ader pon sebab hubby yg beli. Kalau aku sendiri yg beli, memang aku tak nampak pon cili merah biasa nie. Hehehehe... Sebab aku nie gila pedas. Pakai cili merah biasa, bagi aku lebih baik jgn pakai terus. Sbb memang tak pedas pon... Tapi kalau cili padi.. puuhhhhhhh pegi jauh tau. Hehehe. K lah. Nie ajer lah utk today nyer bebelz... Weekend nie memang takder any blog uploads lah sbb besok nak gi Serting tgk FIL aku den sunday sure nak kluar. Rimas asik kat umah jer :P. 

Hah. Ingatkan tadi habis kat sini jer kan... Sekali budak Qis nie ader jer keletahnyer... Hehehe.. nak share pict dia nie... dtg kementelan mlm dia hehehe...

Standing by nak amik pict 


Nie dia sebok ckp "Smile"...

K lah up to here jer lah for today k..Sehingga berjumpa lagi minggu depan Insyaallah..... Jaga diri dan berhati2 dijln raya ... *peace* :)

0 comments: