Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Monday, October 13, 2014

~~ PT3 IS HERE ~~

Haluuuu..... Its been days since I last updated my rusty dusty blog. Yup, bzlah assisting my eldest girl's studies. Preparing her for her PT3. The day we have been wanting for the time to freeze if possible is finally here. Today - first day of PT3, Malay and Maths papers. 

As usual, being a mom is being an all-rounder person. Segalanyer is ME, ME, ME..... But Im happy being ME. Anyway, for the past months have been tough. If only I cud sit for her PT3.. Hahahaha.... 

So, today, aku bgn earlier than usual, prepared breakfast for my kids b4 they headed to school. Got the kids to have the breakfast n packed some for them as well. Gave Dian and Danish their 'air zamzam' and also their Brain Booster syrup. I have done my part to assist in the most best possible way and now, Dian will be on her own, in her school hall, answering the exam questions. I tawakal to Allah swt to help her when she needed there. 

"Ohh Allah, ku berserah kepada Mu, aku dah buat yg terbaik buat anak ku, Dinah Diyanah. Ku pohon kepada Mu, Kau cergaskan lah otak nyer, terangkan hati nyer supaya dia dpt menjawab segala soalan2 peperiksaannyer dgn betol dan mudah. Aku tawakal hanya Kau sahaja yg dpt menolong anak ku ini. Kau kabulkan doa anak ku ini utk lulus dgn keputusan yg cemerlang. Jangan lah kau hampakan harapan dan cita2nyer, Ya Allah. Aamiin Ya Robbal 'Alamin...."

Sambil aku type nie, hati sebak sgt, mcm nak nangis pon ader nie hah. Walaupun anak yg nak amik exam, but as a mom, aku terasa juga stress nyer. Satu mlm aku tak leh nak tido. Perasaan takot, gemuruh, panic pon ader nie hah... Mana ader seorang ibu yg tak nak yg terbaik buat anak2 nyer kan.... Mesti ader yg berkata, "Alaaaa, PT3 jer pon.. bukannyer SPM." Lantaklah org nak kata aper kan.. ini lah sifat ku.. Kalau boleh, I want the best of the best for my kids n from my kids. Very high expectations gitu kan. 

Walaupun kalau Dian achieves 8As pon, dia tak layak masuk asrama sbb bukan warganegara Malaysia. Not fair lah kalau dipikirkan balik kan.. sbb bila bab percentage A's skolah, skolah nak include skali pencapaian murid yg bukan warganegara nie, tapi privilege budak yg bukan warganegara nie diketepikan. Kesian kan. Sbb dat happened dulu masa anak aku nie dpt 5As utk UPSR nyer. Hoping dpt masuk asrama, but unfortunately was rejected due to bukan Malaysians. Hampeh lah..!! Tu yg aku appealed sambil 'gegar2' sikitlah kat PPD and Kementerian Pelajaran, kalau tak dpt masuk asrama, aku nak dia masuk KRK class n alhamdulillah, dia dpt kerana keputusan nyer yg baik tu. 

Anyways, tu citer lama lah heheheheh. Kita tempuh PT3 nie lak. K lah, disebabkan otak aku ngah takleh perah lagi sbb dah penat perah otak assist anak aku nie, aku undurkan diri dulu. Sehingga kita berpotpet lagi after PT3 abis iaitu this Wednesday, salam sayang dari mommy buat suma.... All the best utk suma PT3 students. Buat yg terbaik ok.... <3<3<3


xoxo....




0 comments: