Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Thursday, October 16, 2014

~ BERAKHIRNYER PT3 ~




Yes...!!! Akhirnyer, selesai sudah PT3. Tenang sikit otak aku nie bila dah selesai PT3 anak aku. Now time to rehat n tawakal dat Allah swt give the best of the best results for my daughter. Nak kata mengharap keputusan yg cemerlang pon yer jgk lah but aku takleh lah nak too hopeful for it kan... Bukan aper, takot kang harap nyer harap, tiba2 results nyer not up to my expectations. Baru padan muka aku... keh keh keh. Anyway, aku tau, my daughter has done the very best. 

Ok, mcm aku type tadi tu, tenang sikit otak aku.. naper tak tenang terus ek.. Ouuhhh disebabkan anak sorang lagi lom abis exam akhir tahun utk tahun 5. Once his is done, boleh lah senyum sikit kan. 

K lah, actually arinie tak der aper interesting lah nak story. Cuma nak kasitau jer yang PT3 dah selesai. Sorry lah walaupun citer pendek jer nie kan, tapi mcm mkn masa nak post gitu. Sebab tadi earlier, aku sibuk sikit. Settlekan documents2 yg diperlukan untuk Immigration Department. Yup, mcm nie lah tiap2 dekat hujung tahun, kene sortkan documents2 yg required utk anak2 dan aku nyer yearly passes kat passport. Gini lah kalau bukan warganegara sini. Hehehehe. Memang aku n anak2 ader yearly passes. Kalau tak, takkan asik nak ulang alik gi chop passport tiap2 bulan kan. So utk anak2 Dian and Danish, drg ader student pass sticker yg dilekatkan dlm passport. As untuk aku n Sarah, we are on a yearly social visit pass. Maksudnyer, dah tak yah lah asik nak kluar masuk Singapura dan Malaysia. Tak kluar dari Malaysia selama setahun pon takper sbb validity pass tu 1 yr. Senang kan.. Hehehe. Well, senang2 susah lah. Yang bab susah tu sbb nak ke Immigration Department Shah Alam n kat situ mmg selalu penuh dgn org and kalau lambat sampai sana, sure nombor queue besar. Bila dah besar queue number tu, maka nyer lambat  nak kasi documents2 tu. Lepas tu, bukannyer leh siap dlm hari yg sama. Kene tunggu lagi dlm 10 working days baru lah siap. 

Hahaha, citer nyer citer kang tau2 panjang jugak post nie.. Kah kah kah.... K lah ek... Hari pon dah ujan nie... sehingga berjumpa lagi yer.... Salam Sayang dari Mommy....


xoxo <3<3<3


0 comments: