Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Thursday, July 12, 2012

~~BADAN TAK SIHAT~~



Hari nie, aku bangun with kepala yg berat n hidung yg sumbat... Yup, badan nie actually dah not feeling well dari yesterday. Semalam tu tekak dah bengkak maut.. bila mkn tak rasa aper... Benda yg sedap pon jadi tak sedap. Mkn nasik sikit jer smlm sbb memang takder selera. Malam hubby belikan bubur kacang favourite pon mkn sikit jer. Padahal memang sedap bubur kacang tu.

Today, walaupun badan tak sedap, tetap kene bgn utk kejut anak2 for school. Dah settle dorang gi skolah, aku naik atas balik lah.. baring2 jap.. since kepala masih berat and lagipun dah mkn ubat selsema. Tadi dlm kul 8 pagi dah turun bawah sbb Qis pon dah bgn. Hubby ader belikan mee hoon goreng w sambal tumis kerang. Memang sedap dari kedai makcik tu.. tapi tu lah.. sbb badan tak sedap, jadi mkn tu pon sekadar utk kenyangkan perut jer. In fact masih ader lagi mee tu hah... Tak leh abis. Hubby ader belikan donut utk Qis, aku mkn lah sikit since mulut rasa pahit jer.. tapi kan end up, mcm nak muntah lah pulak. Wait wait.. bukan 'perut berisi' ek.. nie rasa nak muntah sbb ngah tak sedap badan. Gara2 hubby lah nie - aritu dia yg sakit. Bersin2 batok2 tak tau nak tutup mulut.. End up aku yg kene skarang... Tapi takper lah.. asalkan jgn budak2 yg sakit sudah lah... Tu lagi teruk dibuatnyer.
 
Anyway, aku find a little time nie to update lah kan... lagipun ngah tunggu daging yg aku ngah rebus tu empuk. Once dah empuk karang, aku tinggal masak jer. Today nak masak sop daging. Lama sebenarnyer tak masak sop daging nie.... letak kentang sikit and nanti goreng ikan .... So yg nak mkn daging leh mkn daging, yg nak mkn ikan leh mkn ikan. 
Aku nie bila dah sakit nie.. makin bengang sebengangnyer.. Bukan ngah hubby tapi ngan kakak2 dia tu. Dorang tu tak rasa bersalah ke bila bapak dorang duduk kat umah aku nie lama2... Kalau aku, aku jadi segan sey. Bukan aku mengira atau nak bangkit2 pasal FIL aku duduk kat sini. Aku lebih dari suka sbb tak lah sunyi sangat umah aku nie bila hubby n anak2 gi skool. Tapi dulu b4 FIL aku stay umah aku nie, dah sepakat semua yg kita akan rotate seminggu2 utk jaga FIL aku. Tapi nie dah nak masok 2 minggu. Jangan kata dorang suruh antar ke aper, dtg tgk pon tidak. FIL aku tu, dia bukan nak aper2, cuma nak tgk anak2 dia suma... Nama jer ader anak ramai, tapi balik2 muka aku n hubby jer yg fil aku tgk... Lama2 bosan lah dia kan. Aku dah bengang betol, aku sound ngan hubby.. "Kata seminggu2 rotate, nie dah nak masok 2 minggu abah kat sini. 1 adik beradik abg takder pon dtg. Kalau tak nak dtg amik pon, dtg lah jengok. Visit dia. Mesti dia happy. Dulu kata abg ngah kalau nak seminggu2, den make sure seminggu2. Nie jgn kata muka dia, habok dia pon takder kat sini. Pandai bila part dia, siap leh remind2 lagi. Jgn sampai abie dah takleh sabar, abie sound rite kat at his ear drum tau." Hehehehe.. time bual ngan hubby pasal nie, memang marah sgt. Macam aku ckp, bukan nak mengira, tapi kan baik rotate2 gitu jadi org tua tu pon tak bosan asik tgk muka anak and anak menantu yg sama jer. Memang masing2 dah ader keluarga, ader hal yg tertentu, abih aku ngan family nie takder hal ke bila dtg hujung minggu. Nak jugak keluar jln...

Geram aku dibuatnyer. And the best part, jgn kata aku jer yg geram, even hubby pon get pissed as well. Tak paham aku lah ngan org2 macam nie. Padahal FIL aku tu dah tinggal dia sorang jer. MIL dah passed away last May. And FIL aku bukannyer susah nak jaga. Dia masih boleh bgn, masih boleh mandi sendiri... Nak dikatakan semua dia masih leh buat sendiri. Kita cuma masakkan dia, cuci baju dia... tu jer. Aper lah yg susah sgt kan.... Tak pahammmm tak pahammm........

For now nie kan, aku dah selesai cuci n sidai baju, mandikan Qis and masak nasik. Jap lagi nak start masak. Bumbu untuk buat sop daging pon aku dah siap blend. Lepas tu, fold yesterday's dry clothes sebab tadi baru angkat since smlm ujan jer and baju tak berapa kering. Baru jer tadi aku angkat b4 sidai baju yg dah dibasuh pagi tadi. 

K lah, hehehe.. lepas bebel berjeler2 nie... aku nak rilekkan diri sementara tunggu daging empuk and budak nie tido. Sehingga esok atau bila2 free lah yer... Ciaaoooooo!!!!

    

0 comments: