Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Monday, December 22, 2014

~~ KEPUTUSAN PT3 HARI INI ~~




Haluuu haluuu haluuuu... Aiseyman, sorry yer sbb tak update since last wk. Busy lah sikit bila dah balik KL nie.. Yup, Im back in KL since 15th December tu. Tapi biasa lah, balik jer ke sini, gi Imigresen Shah Alam utk buat student pass anak2 dan juga yearly pass aku. Lepas tu settlekan buku skolah anak2, baju skolah anak2.... tulis nama kat buku, balut plastik cover kat buku2 drg tu. Nie ader lagi buku2 drg yg lom abis balut. Hehehehe. Bila dtg hari rajin, cepat jer nak buat. Tapi bila dah dtg hari malas, jawabnyer dari esok ke esok nyer lah.... 

Anyway, hari nie nak citer sikit pasal topic blog post nie. Yup, hari nie murid2 PT3 suma dah gi skolah masing2 untuk collect slip keputusan PT3. Same goes to my daughter n me. Pagi tadi kul 9 dah ader kat skolah sbb ader taklimat sikit dari Principal SMKCyberjaya. Dlm taklimat tu, principal ader bagitau jgn hampa dgn keputusan sbb PT3 nie tak sama dgn PMR. Sbb tu ia dipanggil Pentaksiran dan bukan Penilaian... Alaahh bagi aku, as long as tgk A kurang, mula lah kita ibu bapa rasa sedih.. yer tak???? 

Samalah dgn diri aku, bila aku tgk keputusan anak, mmg ader rasa sedih lah jugak sbb aku nie jenis suka expect tinggi sbb aku tau dia mampu tapi bila dipikirkan balik disebabkan soalan2 byk soalan KBAT, and yg drg test soalan KBAT nie utk budak2 umur 15tahun, aku rasa, mcm tak adil lah ader soalan mcm tu. Mana tidak nyer, dlm SMKCyberjaya, cuma sorang jer yg score 10As. 

Tapi tu lah, bukannyer leh gostan balik utk amik balik PT3 tu kan, so redha dan bersyukur jer lah. Sekurang2nyer Dian ader lah jugak score As dlm PT3 dia nie and salah satu subject yg dia dpt A ialah English. 

But seriously, the Education Dept shud do something abt this PT3 lah. And kalau boleh, dimulakan balik semua subjects dlm English. Bahasa Melayu nie lebih senang to take control kalau compare to English... pendapat aku lah tu.. Tak tau lah kalau lain2 parents agree ke tidak... :)

Aper2 pon, congrats to all PT3 walau aper pon keputusan masing2. Sbb sekurang2nyer leh dpt kan E kan... takkan semua subjects dpt F.. betol tak... So just push aside PT3 nie, kita mula tumpukan pd SPM... 2 tahun jer nie.. keje keras gila2, insyaAllah, keputusan akan membuat anda tersenyum....

K lah, aku nak melayan budak kecik Sarah nie.... ader jer lah ragam nyer kalau takder org yg melayan dia main.. Salam sayang dari mommy buat semua... 


xoxo <3<3<3


0 comments: