Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Friday, November 28, 2014

~~ KINI DI SINGAPURA ~~





Halu halu halu... salam suma... Aiseyman.. sorry lah yer sbb dah lama tak mengupdate blog nie.. Bukannyer aper, sikit ari tu mmg bz sgt sbb mengemas umah dan mengepek (ader ke word nie) luggage. Yup... masa tu dah nak hampir2 cuti skolah kan.. so mcm biasa lah, balik bandar..!!!! Hehehehe. 

Skarang nie, aku ader kat Singapore nie hah... Yes!!! Last Saturday aku dah fly back to my own homeland dah... Balik Singapore nie pon sbb nak renew passport si kecik Sarah nie dan nak register IC utk anak girl yg sulong sbb dah 15 tahun umur nyer. Yup, kat Singapura nie, IC baru hanya dibolehkan utk dibuat after 15yrs of age. Dulu time aku 12 tahun dah kene buat IC dah... tapi nowadays, new rule, government kata umur 15 tahun baru leh buat IC. Mungkin sbb dulu2 tu ramai yg below 15 asik ilang IC kot .. Hehehehe. Alhamdulillah last Wednesday tu dah siap settle dua2 hal, for now just tunggu surat dari ICA jer. Lepas tu nanti dah leh collect. Estimated both siap in abt 1 wks time. 

Bila balik Singapore nie mcm biasa lah, mcm2 mknan nak dimkn.. hehehe sbb kat KL susah nak jumpa/tak pernah jumpa pon dish2 Singapura nie. So alang2 dah balik nie, aper lagi, kita bedallah....!!! ;)

Aku ader lah nak update gambar kat sini tapi tu lah, laptop sendiri tak bawak balik. Nie pon pakai laptop adik aku.. Kah kah kah.. dia ader sendiri, satu dia letak kat bilik aku nie, aku rembat jer lah pakai mcm laptop sendiri hahahaha. So kalau nak tgk gambar2 while I'm in Singapore, feel free tekan kat Instagram tu k.

I will be here in Singapore sampai 15th Dec, 3 wks. Lama kan... hehehehe... Seronok... tapi nanti bila balik KL, lengit sbb confirm umah sure berdanau.. hehehe.. Aku balik ngan anak2 jer nie ah sbb cuti lama kat sini, takkan mr. husband pon nak cuti lama2 kan.... Tapi nanti on the 13th Dec, mr. husband akan nyusul balik sini fr 2 days tu pon sbb nak amik aku dan anak2 balik.. hehehe. Haahh.. lepas tu, byk sgt errands nak dibuat. So kalau tak sempat nak update, sorry2 lah yer. 

For the past days in, mmg selalu merayap jer nie... Hari nie lah baru dok diam2 kat umah parents. Tapi nanti mlm nak kluar. Haahh... papa aku nak belanja mkn... Nyum nyum. Kalau tak lupa nanti aku update gambar kat Instagram k... Senangkan lah gi tgk. Nanti esok nak gi visit makcik aku (adik pd papa ku) pulak. 

K lah, aku nak solat Asar dulu, nak gosok baju satu2 bdk nie.... Sehingga kita bertemu lagi di sini... Berhati2 di jln raya k... Salam sayang dari Mommy di Singapura....




xoxo... <3<3<3



0 comments: