Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Friday, August 22, 2014

~~ MALAYSIA BERKABUNG ~~





Hi hi.. Lama tak tulis kan. Al maklum bz lah sbb my girl nak amik PT3 in Oct nanti. Dia yg nak exam, kita yg stress tahap max. Hahahha. Agaknyer dulu masa aku skolah, mcm nie lah mak aku rasa kan :D. 

Anyway secara ringkas, raya this yr was great sbb lama kat Singapore. Was back there fr a wk. Hehehe. Mau tak best dpt balik lama mcm tu :D :D. Tapi blog hari nie, aku tak nak lah citer byk2 pasal raya sbb dari title post hari nie jer dah tau today tak ceria seperti biasa. 

Yes, today Malaysia akan berkabung sbb jenazah2 dari flight tragedi MH17 sikit ari akan dibawa pulang ke Malaysia from Amsterdam. So pagi2 aku dah ON tv tu lah sbb nak tgk LIVE frm TV3. On jer tv tu, aku dah mula rasa sebak dah. Walaupun tak kenal sesiapa dlm flight MH17 tu, tapi aku tetap rasa sedih sgt2. Maybe bcos i grew up with MAS masa papa ku berkhidmat dgn MAS dari tahun 1970s hingga 2000s. So mmg kehidupan ku dari kecik sampailah besar dgn MAS. Gi mana2 dulu mmg slalu ngan MH jer. Tak penah naik airline lain. Bila dah keje, dah kawin baru lah try2 lain airline. Dulu masa abis skolah, penah terlintas nak work fr MAS gak as cabin crew tapi unfortunately MAS tak employ other nationality kan. So tu yg tak jadi apply tu. 

Anyway, tadi tgk lah dari permulaan flight MH6129 yg bawak balik jenazah dari Amsterdam ke KL touched down. Sedih sgt. Haiizzz..... Semoga roh mereka suma dicucuri Rahmat dan ditempatkan bersama2 orang2 yg beriman. 

K lah. Anak2 pon dah balik dari skolah. Time to settlekan drg lak. Sehingga kita sambung berchotchet lagi. Feel free to comment yer. Adiossss <3<3<3. xoxo

0 comments: