* GOOGLE+ FANS *

* FANS *

Wednesday, July 10, 2013

~~ RAMADHAN KEMBALI LAGI ~~



Wah wah, pejam celik pejam celik, kita dah berjumpa sekali lagi yer Ramadhan..... Alhamdulillah syukur kerana Allah swt telah membenarkan aku bernafas hari ini utk aku mengerjakan ibadah puasa ku. Mudah2an, aku dpt menyempurnakan Bulan Ramadhan kali ini dengan sihat dan penuh ketakwaan... Aamiin...

Utk hari pertama puasa nie, sahur tadi, aku sekeluarga dpt bersahur bersama dgn juadah nasik dan juga ayam masak kicap. Alhamdulillah kerana rezeki yg diberi. Dan utk buka insyaallah nanti, telah ku siapkan Mee Kuah Merah Telor Ceplok utk juadah hari nie. Ingat nak buat bubur chacha tapi tgk lah nanti keadaan nyer mcm mana.. hehehehe.

Anak2 ku Dyna dan juga Danish, sedang berpuasa sekarang nie walaupun utk si Danish tu tiap2 tahun mmg mcm tu asik ckp haus jer... Tiap2 jam lak tu. Tepok dahi aku dibuat nyer....

Utk si kecik Qistina nie, blom tiba masa nyer utk dia berpuasa. Tapi aku ader lah selit2kan utk dia paham skit2 lah aper erti puasa tu... tapi budak baru 2 tahun 7 bulan aper lah drg tau kan.. hahahaha. 

Ader conversation aku dan Qistina tadi tentang puasa .... 


Latest conver between me n lil Qis....
(dia ngah syok2 minum milo dia)
Me: Eeee u tak posa...... tak malu.. minum milo lak tu.....
Qis: Ha'ah... mommy posa??
Me: Mommy posa.. tgk tu abg pon posa (si abg dah dok adoooooohhh mommy...haussss).
Qis: Huh?! Abg posa??
Me: Iyer.. Abg pon posa tu. U kalau tak posa, nanti takleh ari raya tau...
Qis: Ouuhhh.. tak posa takleh ari aya?? Ouuhhhh....... (sambil dia minum lagi)
Me: Kalau u nak posa, ur the best sbb at the age 2 yrs 7 mths nie u dah boleh posa.
Qis: Ouuhhhhh.........
Me: So u nak posa tak??
Qis: Tak nak lah... nak ninum milo..... Mmmmmm beshnyerr.....

(Bertuah nyer budak........ )
Si abg asik ... "Mommy.. dia minum milo depan i... adooohhhhhh.... mommy my tgn gatal..... tekak pon mcm kering....."


Speechless gitu kan... hahahaha... Tu yg terjadi pd aku.. Hahahah. Tak tau nak ckp aper.... Dlm hati tergiggle2 ajer lah..... 



Nie hah aku ader selitkan budak celoteh nie... Enjoyz lah yer sementara tunggu utk berbuka. Sehingga kita bertemu lagi esok insyaallah..... 



xoxo.....<3


0 comments: