Kelab Blogger Ben Ashaari

* FANS *

Tuesday, December 4, 2012

~~ BACK TO REALITY ~~




Halo halo halo.... yer... Im back in KL. Mula2 planning kat SG 2 weeks jer kan. Tapi disebabkan ader gangguan teknikal (passport takleh dpt on my planning time), terpaksa lah ditundakan lagi 1 week. Yup, my stay in SG tu supposed to be from the 10th Nov - 25th Nov jer. But ended up balik on the 2nd Dec. Nak tau citer sebenar nyer... mcm nie:-

On the 12th Nov, aku gi lah kat ICA building tu sbb memang dah plan on monday nyer (2 days after aku sampai tu) mesti nak gi immigration office sbb takot tak sempat karang. So aku settlekan aper yg harus aku settlekan (amik gambar aku n Danish) den isi form, buat payment n placed dlm deposit boxes yg telah disediakan kat sana. On the 13th Nov tu is a Public Holiday (deepavali). Therefore, aku rasa2 application passport aku n anak aku nyer tu drg dpt either on the 14th/15th Nov. The process itself now amik masa 7 working days. Lama kan....?? Disebabkan aku tunggu punya tunggu punya tunggu, collection slip tak dpt2, aku pon kol lah ICA on the 20th Nov. Checked online letak pending, so budak mcm dah cuak lah kan sbb apsal masih pending nie....

So upon calling ICA tu, upanyer on dat particular day baru jer approve. Kalau 20th baru approve, bila nyer aku nak dpt collection slip nyer kan sbb aku dah plan nak balik on the 25th Nov nie.... Bila aku ask officer tu, aiseyman... on the 21st baru drg boleh send out the slip. Ngam2 aku dpt slip tu on Friday 23rd Nov. Kalau dah friday baru dpt, bila nak gi amik sbb saturday memang takder collection day. Terpaksa lah aku kol mr.hubby sbb nak bagitau abt the change of date utk aku balik. Dalam hati, nasib baik part balik KL nie hubby yg amik. Kalau lah aku dah booking flight, tak ke kelam kabut dibuatnyer...

3 minggu kat sana, ok lah - rileks sikit lah utk aku kan sbb leh buat keje umah together2 ngan my mother. He he he. Kalau kat umah, suma sendiri yg kene buat. Tertonggeng ke terlentang ke suma sendiri.....

Masa kat SG tu, ader lah sikit2 gambar yg aku amik. Yang byk gambar budak2 3 org nie lah. Kita maknyer nie tukang amik gambar drg jer. Hahaha.


Nie on the 11th Nov. Ngah wait for dad's car - nak gi jemputan kawin.





  Kalau dah start amik gambar time dia dah lawa, alamatnyer takleh stoplah.


Yang nie pulak ngah tunggu my mom yg lom turun. Nak gi ICA amik passport.


Si kakak pon nak bergambar jugak.


Tak sure budak kecik nie nak buat aper sebenarnyer. Nak kata mkn pon yer, nak kata sengaja nak messkan tgn dia pon yer....


Balik suma dah kebulur.. End up kat KFC....


"Siblings Love"


Once dah bukak Upin Ipin, dia conquer sorang2. Siap tgk depan2 lagi.


Done with Upin Ipin, dia sebok suruh amik photo. Dia kata "Mummy, take photo."


First time naik bus - Dari Bedok to Toa Payoh. Mcm jakun!!


Bila kakak n si abg solat, dia pon nak ikot jugak. Alhamdulillah.. mudah2an jadi anak2 yg soleh dan solehah semua.... 


Hah... gambar nie taken masa aku ngah bz nak pack bag n nak bawak balik baju2 yg ader dan yg masih boleh dipakai dlm wardrobe aku tu. Hehehe. Terjumpa baju Brownies si Dyan dulu masa dia Primary 4. Budak nie pon sebok nak pakai. Si kakak pon aper lagi, dress her up lah w Brownies uniform. Hehehe.. kene pulak dia pakai. 


 Ngam2 aku balik, dpt attend kawan skolah aku nyer wedding. It was great lah. Dpt jumpa member2 skolah menengah. Kalau dah jumpa, suma perangai tak ubah. Hahaha. Dari time skolah sampai lah ke dah jadi mak org, kecoh nyer na'uzubillah...... Nie blom semua tau. Just abt half of it jer. Kalau semua dtg n amik gambar atas pelamin ramai2, confirm ROBOH!!!! 















Den ader jugak time kita suma organize jumpa sembang2.


Nie baru part of it jer lah. Sebab dah lama tak jumpa, sekali jumpa - berbual non stop. Tu pon dah dekat kul 10.30mlm, lom berganjak lagi..hahaha last2 aku yg ckp "ekk k k stop sampai sini. Lain kali sambung lagi. Aku nak balik. Budak kecik dah meragam."


On the 1st Dec, aku bgn pagi as usual. Bila budak kecik nie bgn, tau2 aku tgk kenapa mata dia bokop semacam. Very puffy mcm org kene allergy. Padahal dia mana ader allergy nyer. Suma dia leh mkn n the nite b4 tu pon dia mkn aper yg dia selalu mkn. Pelik betol. Aku ingat it will go off after awhile, sekali sampai ke ptg, mata dia baik2 puffy kat kelopak atas jer end up kat kelopak bawah pon puffy... den slowly bottom right lip dah mula mcm bengkak, den the bottom left lastly the top left. Dah kelakar seram aku tgk. So bila dah jadi mcm makin teruk gitu, aku bawak lah dia gi clinic. Doc tanyer lah if she ader allergy tak. So kesudahan nyer, doc kata either becos of virus yg berkeliaran kat udara atau ader insect yg gigit n virus tu merebak but it will go off in abt 2 days time. Doc kasi ubat n with just 2 dosage, dia dah baik, alhamdulillah.... Nak tgk time mata dia baru puffy tu?? K jap ek... yg bila it get worst tu aku tak dpt amik pict dia sbb dia meragam lah. Maybe sbb dia malu agaknyer hehehe.. muka tak comel...


Nie actually she tak nak amik gambar.. malu lah tu agaknyer.


After dah pujuk rayu, finally she agree but only 1 picture dia kata.


Even after mandi pon still tak subside. Makin sepet budak nie.


Tu lah.. 3 minggu nyer stay kat SG... In Sya Allah panjang umur, bulan June tahun depan baru aku balik lagi. K lah, kalau boleh nak citer lagi tapi ader budak dah buat kuih chocolate...hehehehe... Bye!!!!.........



0 comments: